Zoeken in deze blog

19 april 2015

Hier niet voetballen...

Rotterdam, februari 2015

Ik heb het al vaker gezegd: toon mij uw bord en ik zeg u welke problemen u hebt. Hier ben ik alleen even in verwarring. Het meest voor de hand liggend is dat je hier eigenlijk kunt lezen: in deze buurt vinden we het (nog?) lastig om rekening te houden met elkaar. Maar het kan ook zijn dat hier staat: in deze buurt hebben we voor de jeugd zó weinig geschikte plekken om te voetballen dat de verleiding groot is om het op deze volstrekt ongeschikte plek toch maar te proberen. Wie is opgegroeid met Ja Zuster Nee Zuster weet tenslotte dat hier kan staan: hier woont de Boze Buurman, die zich zo makkelijk uit de tent laten lokken en dan zo mateloos mooi uit z'n dak gaat. Dikke kans dat ze alle drie waar zijn. Dan hoop ik maar dat het bordje stevig genoeg is.