Zoeken in deze blog

8 januari 2016

Tuurlijk!

Porto, september 2015

Op een criminologencongres in Porto stapte ik elke avond in een lift waarnaast dit bordje hing. Ik had werkelijk geen idee wat het bordje me probeerde te vertellen. Na lang turen kon ik maar één uitleg bedenken. Dat de wetgeving in Portugal ten aanzien van sexual harrasment in Portugal wat is doorgeschoten. En dat je dus vooral niet met twee personen van ongelijk geslacht in de lift mag. Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Ik ben het toch maar eens gaan vragen bij de receptie. "Pas op dat u niet klemkomt tussen te deuren", zo bleek het bordje officieel te betekenen. Tuurlijk! Dat ik daar zelf niet op was gekomen! Maar misschien de bordjes voortaan toch maar niet maar laten ontwerpen door het neefje van de directeur dat zo leuk kan tekenen?