Zoeken in deze blog

22 september 2014

Waffen verboten

Hamburg, Reeperbahn


Ik vond op de Reeperbahn in Hamburg, Duitsland een mooi voorbeeld van een BangBord. Hier hangen videocamera's voor uw veiligheid (DAS IST BLÖD! vond iemand). Ook zijn wapens verboden: pistool, mes, schroevendraaier en spuitbus. Dat verbod geldt van maandag tot zondag. Dat zijn alle dagen van de week dus wat dat toevoegt weet ik niet. Gelden andere verboden dan niet op alle dagen? Oh, inderdaad: flessen (of gebroken flessen?) zijn ook verboden, maar niet op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond en op feestdagen van 22 tot 6 uur. Eigenlijk best een ingewikkeld bordje dus. De kleine lettertjes heb ik niet eens geprobeerd te lezen omdat ik niet in het bord durfde te klimmen. Ik had geen zin om het weekend door te brengen in een Duitse politiecel.