Zoeken in deze blog

17 juli 2014

Mooie mensen fietsen

Tunnel in Apeldoorn

Ik zag dit bord vanmorgen in een fietstunneltje onder het station van Apeldoorn. (Voor de oplettende foto-detective: die fietswielen en dat been onder 'FIET' zijn dus van mij).

Ik vind dit een BriljantBord. Dat vond ik eerst puur gevoelsmatig, maar ik kon er later ook nog een aantal concrete redenen voor geven:
1. Het is een positieve boodschap (Lelijke mensen rijden auto werkt niet)
2. Het is grappig (Graffiti is meestal niet zo optimistisch en lief)
3. Het is nog echt waar ook (Fietsen is gezond, gezonde mensen zijn mooi)
4. Het is mooi uitgevoerd (Zie die dichte O's, die kleuren, het formaat - deze tekst kán je niet missen)

Kom daar maar eens om in bordenland! Zal dit bord de wereld veranderen? Vast niet. Maar ik word er wel erg blij van. En ik krijg zin om nog meer te fietsen.