Zoeken in deze blog

13 juli 2015

Natuurboulevard


Muiden, Diemerzeedijk



Hier begint een natuurboulevard. Dat is een pad gemaakt van betonnen platen dwars door de weilanden tussen Muiden en Amsterdam. Op dat pad lopen schapen. Je mag alleen wandelen en fietsen op dit pad.

Ik tel zeven (7!) bordjes: voetpad, fiets te gast, snorfietsers verboden, geen gladheidbestrijding, honden aan de lijn, tractoren uitgezonderd en nog een klein blauw bordje (iets met een wandelaar en een fietser). Ik kom er regelmatig langs en ik heb nog nooit alle bordjes goed bekeken. Ik probeer namelijk van de natuur te genieten.

Dit is een typisch geval van BangBord vanuit de overheid: we hebben je gewaarschuwd! Maar het belangrijkste bord in die categorie ("Pas op voor de schapen en de lammetjes") staat er nog niet bij. Zal ik even online zoeken...?