Zoeken in deze blog

10 augustus 2014

Weg afgesloten? Fijn!

Piet Heintunnel - Amsterdam


BriljantBord - zonder meer. Meestal is het geen pretje om op een bord te zien dat een tunnel wordt afgesloten, maar dit bord maakt het draaglijk. Na 174 miljoen auto's is het tijd om het asfalt te vervangen. Logisch. En straks (briljante woordkeuze) kunnen er weer 28 duizend auto's per dag door de tunnel. Fijn.

Beste Sander, het is duidelijk dat jij op de fiets door de stad gaat. En dat je dus rustig de tijd hebt kunnen nemen om je fiets aan de kant te zetten om de tekst eens rustig tot je te nemen. Welnu, ik kwam hier de afgelopen maanden elke dag met de auto langs. Door de plekken waar ze waren neergezet had je als automobilist pakweg 10 milliseconden om te lezen wat erop stond.  Verder dan de X ben ik dus nooit gekomen. Door jouw foto kan ik eindelijk lezen wat op die rotborden stond. En mijn 27.999 dagelijkse mede-automobilisten zal het niet anders zijn vergaan. Het ergste is nog dat de communicatiemedewerker die dit heeft bedacht ongetwijfeld is overladen met complimenten door collega's. Die zelf allemaal fietsen. En waarvoor dit bord - en deze tunnel - dus nooit is bedoeld. Die is namelijk die is alleen voor auto's. Briljant geval van tekentafelcommunicatie dus. Groet, Marnix

P.S. Ik heb mijn keuze voor het Bord van Het Jaar 2014 inmiddels al gemaakt. Dit is immers de tweede keer dat deze Trotter - want zo heet dit bord - desastreus onleesbaar in onze kolommen figureert. Volgens mij haalt geen ander bord dit meer in, maar ja, dat is aan het eind van het jaar aan de jury om te beslissen. Had jij Vincent Bijlo nu al gevraagd of hij meedoet?