Zoeken in deze blog

27 augustus 2013

Kunstenaar aan het werk


Diemerzeedijk, Diemen


De ontwerper van dit bordje is een kunstenaar. Kijk eens naar de pootjes van dat hondje, naar die schouderpartij van het baasje met z'n origami-benen. Hier is de Picasso van de uitlaatborden aan het werk geweest.
En toch is het een BrulBord en geen BriljantBord. Waarom? Door dat VERPLICHT! dat onderaan staat. Dat past niet op dit overigens positief geformuleerde bord. Er staat namelijk niet wat verboden is (loslopende honden), maar wat de bedoeling is (honden aan de lijn). Door dat 'verplicht' gaat het bord toch richting een verbod en dat is jammer. Maar het blijft een prachtig bordje en volgens mij is het ook uniek. Ik heb het in elk geval nooit elders gezien. En dat zet mij aan tot naleving van de regels. Sterker nog: áls ik een hond had zou ik zelfs netjes de halsband aan de staart knopen. Want zo hoort het volgens dit bord.

Ha Sander, al een tijdje niet bij de Diemerzeedijk geweest zeker? Want het blijkt dat jouw bord zich ook aan de seizoenen weet aan te passen. Toen onlangs de herfst inviel zag het bord er opeens zo uit. In deze donkere dagen veel beter voor de veiligheid van mens en dier, toch? Groet, Marnix